اخبار

پاگشای محصولات ارگانیک به شهرک سلامت

02\09\1398
پاگشای محصولات ارگانیک به شهرک سلامت

اصفهان امروز: نخستین فروشگاه هایپرهلث باهدف اجتماع محصولات ســالم تر و عاری از مواد ســنتیک و شیمیایی در شهرک سلامت اصفهان راه اندازی شد. به گفته کارشناسان تغذیه استفاده از محصولات سالم غذایی بیشترین تأثیر را در سلامت افراد داراست. اینکه محصولات موجود در فروشگاه ها و بازارهای روز چه روندی را پشت سر میگذارند تا به دست مردم برای مصرف برسد شاید بسیار پیچیده باشد اما شهرک سلامت اصفهان در طرحی نوین تلاش کرده محصولات ارگانیک یا به گفته مسعود صرامی عضو هیئت مؤسس شهرک سلامت با کمترین میزان ناخالصی به بازار ارائه شود. صرامی بابیان اینکه بیشترین سهم بیماری امروز جامعه متعلق به غذاهای ناســالم است اظهار کرد: تلاش کردیم با ایجاد محیطی بــرای ارائه محصولات با درصد سلامت بالا الگویی برای سایر تولیدکنندگان و سرمایه گذاران باشیم. او در ادامه با تأکید به اینکه برای داشتن جامعه ای سالم باید ریشــه ای فکر کرد تا کمترین هزینه در بخش درمان صورت گیرد افزود: محصولاتی که در این فروشــگاه ارائه میشود از زمان کشت و نحوه رسیدگی به آن تا بهره وری و ارائه با بیشترین توجه ارزیابی شده اند. صرامی تصریح کرد: بخشی از سلامتی مربوط به غذا میشود و بخش دیگر را باید در هوای پاک جستجو کرد به همین منظور تلاش شده مجموعه شهرک سلامت در رینگ شهری واقع شود تا اگر نمیتواند آلودگی هوا را بهبود بخشد کمترین آسیب ها را نیز داشته باشد.

او آگاهی دادن را اولویتی دانست که مغفول این روزهای جامعه است و تأکید کرد: باید سازمان های مرتبط با سلامت جامعه پیشگیری را در اولویت قرار دهند و این در حالی است که برای ایجاد این مجموعه هیچ نهاد و سازمانی همکاری و تعاملی برای بهبود عملکرد با ما نداشته است. صرامی در مورد میزان ارگانیک بودن محصولات موجود در این فروشگاه گفت: بدون شک هیچکس نمیتواند ادعا کند در ایران محصولی صد درصد ارگانیک عرضه می کند چراکه زمین و آب موجود تا حدودی سموم دارد که غیرقابل انکار است و میتوان گفت مواد تولیدشده شبه ارگانیک با حداقل میزان ناخالصی است. او اضافه کرد: میزان هزینه ای که برای احداث این مجموعه در نظر گرفته شد ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و تلاش شده از بهترین تجهیزات و دستگاه ها در این حوزه استفاده شود تا درزمینه نگهداری مطابق استانداردهای روز دنیا باشد.

صرامی یکی از رویکردهای این مجموعه را حمایت از تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود: تلاش میکنیم با آگاهی بخشی به اقشار جامعه نظر آنها را نسبت به فعالیت در عرصه های سلامت ارتقا دهیم به ویژه ورود کشاورزان به این مجموعه برای آنها توجیه اقتصادی هم دارد. او تأکید کرد: در مجموعه حاضر تلاش میشود تا توجه به سلامت برای افراد اولویت قرار داده شود و ورود سرمایه گذاران در این حوزه ارتقا پیدا کند چراکه به تنهایی نمیتوانیم تمام استان را ازلحاظ تأمین مواد ارگانیک پوشش دهیم. 

مردم به دنبال باکیفیت ترین محصولات هستند

مرتضی صفوی عضو هیئت مؤسس هایپر هلث شهرک سلامت نیز در حاشیه آغاز به کار این مجموعه گفت: رشد بی رویه بیماری هایی مثل سرطان ها و قلبی و عروقی می طلبد برنامه ریزی در حوزه سلامت اولویت قرار داده شود. صفوی اضافه کرد: درصورتی که بتوانیم محصولات تولید شده را با بالاترین میزان شفافیت از مواد تشکیل دهنده عرضه کنیم بدون شــک مردم به دنبال محصولاتی خواهند رفت که بالاترین میزان کیفیت و مرغوبیت را داشته باشد که این مهم در این مجموعه انجام شده است. او بیان داشت: اگر بتوانیم محصولات سالم ارائه کنیم مبلغان خوبی همچون وزارت بهداشت حمایت خواهد کرد تا محصول تبدیل به برند شود.

70 درصد علــت بیماریها در پی مصرف غذای ناسالم است

پیش از روبان چینی و گشایش این فروشگاه بزرگ ســلامتی، مدیر بهره برداری شهرک سلامت اصفهان اظهار داشت: فعالیت شهرک سلامت مبتنی بر اصول تشخیص، درمان، مراقبت و پیگیری تا بهبودی کامل بنا نهاده شده و در کنار آن یادگیری و آموزش مورد تأکید اســت. رضا هیبتی ادامه داد: در حوزه پیشگیری بر آن شدیم با همت مسئولان و سرمایه گذاران خیر شهر به ایجاد مرکز هایپر هلث اقدام کنیم چون طبق آمارها ۶۰ تا ۷۰ درصد علت بیماریها در پی مصرف غذای ناسالم است و در باوجود تلاش همکاران در سال های گذشته به دلیل فرهنگ و تفکر نادرستی تولیدکنندگان افکاری شــکل گرفت در روند تولید دارای ایراد بود. در دوره ای زمــان مصرف بی رویه ســموم آلودگی هایی را در مواد غذایی ایجاد کرد. او اظهار داشت: برای پاک کردن این مشکل و سرعت بخشیدن به دستگاه های نظارتی بر آن شدیم مکانی ایجاد کنیم فرق بین خوب و بد را روشن کند و با بالا رفتن نیاز مردم به محصول ســالم امکان بهتر کار کــردن واحدهای نظارتی رنگ و بوی تازه ای بگیرد. هیبتی ادامه داد: در کشوری زندگی میکنیم که باوجود تمام مشکلات، آب سالم و زمین پاک در اختیار داریم که غنیمت است و تنها نیاز به مدل سازی و تغییر فرهنگ مصرف کننده داریم. امیدواریم با دست به دست هم دادن در این امر زمینه انجام این کار را فراهم کنیم و برای تحقق این مهم مرکز هایپر سلامتی را با حمایت و همراهی همه مردم شهر میگشاییم.

از هایپر هلث الگوبرداری کنیم

در ادامه مدیرعامل مرکز هایپر هلث اظهار داشت: امروز باید از همکاری تمام کسانی که برای ایجاد این مجموعه زحمت کشیدند قدردانی کنم به ویژه مسعود صرامی، کارآفرین موفق پروژه سیتی سنتر اصفهان که اگر او نبود شاهد انجام چنین فعالیت هایی در شهر نبودیم. محمد گوهریان افزود: به یاد دارم روزهای نخست در دانشگاه دورهم نشسته بودیم به دنبال راهی بودیم که در پی آن محصول سالم در معرض دســترس عموم قرار گیرد؛ بنابراین از شرکت های بزرگ تولیدکننده فهرستی از محصولاتشان را گرفتیم و با غربال محصولات ســالم به تعداد محدودی از تولیدات رسیدیم. امروز شیوع بیماری های متابولیک بی داد میکنند در رأس آن بیماریهای قبلی عروقی و در ادامه ســرطانها باعث شــده روزانه صدها نفر از مردم جان خود را از دست بدهند. دیابت و پرفشاری خون آسیب زیادی به سلامتی مردم زده و بیش از ۱۰ درصد مردم جامعه به دیابت مبتلا هســتند؛ بنابراین اگر بتوانیم محصولاتی را عرضه کنیم که ترکیبات آن قابل مشاهده باشد هر فرد میتواند با آگهی از وضعیت خود و خریدش انتخاب صحیحی داشته باشد.

گوهریان تصریح کرد: خبر خوب ما بــرای تولیدکنندگانی که محصولات سالم دارند این است که مبلغ رایگان مانند وزارت بهداشت و درمان برایشان تبلیغ خواهد کرد و محصول آنها مستقیم به دست مردم میرسد. ما تصمیم داریم غربالگری را به بخش خصوصی واگذار کنیم و این غربالگری الگویی شود برای همه تا خود مردم مراقب سالمتیشان باشند. مدیرعامل مرکز هایپرهلث شهرک سلامت تأکید کرد: امیدواریم با انتشار این خبر که محلی برای ارائه محصولات کامل سالم غذایی متمرکز شده است، دیگران نیز از این امر الگوبرداری کنند چراکه قصد ما از ایجاد این مرکز سودآوری نیست و تمام درآمد این محل صرف ارتقای خود مجموعه خواهد شــد. ما باید بدانیم درنهایت خودمان هستیم که به داد خودمان میرسیم. 



نظرات کاربران
ارسال نظر