اخبار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: نگران بازگشایی ها و ساده انگاری در جامعه هستیم

13\11\1399
 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: نگران بازگشایی ها و ساده انگاری در جامعه هستیم

ایسنا/اصفهان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به فوت ۷ هزار بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کووید۱۹ در استان اصفهان طی ۱۱ ماه گذشته، گفت: روزهای سختی در پاییز امسال تجربه کردیم و به مرز شکنندگی رسیدیم، اما در ۴ هفته اخیر شرایط با ثباتی داشتیم، اگرچه بازگشایی و ساده انگاری در سطح اجتماع ما را نگران و سناریوهایی پیش بینی می کند که خطرناک است.

بهروز کلیدری در مراسم افتتاح مرکز نمونه گیری آزمایشگاهی خودروگذر در شهرک سلامت اصفهان که امروز (شنبه_۴ بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: نگران ساده انگاری هستیم که در اجتماعات در حال شکل گیری است و استان را در معرض موج جدید بیماری کووید قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه نگاهی که در بخش بهداشت و درمان وجود دارد این است که مجموعه امکانات را در بخش دولتی، خصوصی و خیریه توسعه دهیم، گفت: نگاه برخوردار به استان اصفهان چالش های زیادی برای ما ایجاد کرده اما خوشبختانه زیرساخت های بهداشت و درمان در استان درحال گسترش است. به طوری که با موافقت اصولی صادر شده تعداد تخت های بیمارستانی استان از ۷ هزار تخت بستری به ۱۳ هزار تخت رسیده و امیدواریم تعهدات مجموعه های مختلف نیز در زمان مشخص خودش به سرانجام برسد مثل مجموعه ای که قرار است در شهرک سلامت شکل گیرد و به مجموعه درمان استان کمک کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید براینکه هر چقدر حوزه سلامت را بتوانیم توسعه دهیم، می توانیم سهم سرانه سلامت را از تولید ناخالص ملی افزایش داده و در این صورت حتما ایمنی بیشتر سلامت را برای مردم فراهم می کنیم، تصریح کرد: سهم سرانه درمان اوایل ۹۰ حدود ۷ درصد بود درحالی که هم اکنون به ۸ و نیم درصد رسیده و امیدواریم بتوانیم این سهم را ارتقا داده و منجر به خدمت رسانی بهتر در نظام بهداشتی و درمانی استان شویم.

وی در ادامه با قدردانی از تلاشگران عرصه بهداشت و درمان طی ۱۱ ماه گذشته از همه گیری کرونا، گفت: طی این مدت بیش از ۷۰ هزار بیمار کووید در بیمارستان های استان بستری کردیم و بیش از  ۷۰ هزار نمونه گیری از بیماران انجام شد، ضمن اینکه ۱۶ آزمایشگاه خصوصی در نمونه گیری به ما کمک کردند که در کشور شاخص منحصر به فردی است.

به گزارش ایسنا، کلیدری از فوت نزدیک به ۴ هزار بیمار قطعی و ۷ هزار بیمار مشکوک و قطعی به کووید در استان خبر داد و افزود: روزهای سختی در مهر، آبان و آذر تجربه کردیم و به مرز شکنندگی رسیدیم اما خوشبختانه در ۴ هفته اخیر شرایط با ثباتی داشته ایم، اگرچه بازگشایی و ساده انگاری در سطح اجتماع ما را نگران و سناریوهایی پیش بینی می کند که خطرناک است.

وی با ابزار نگرانی از پیش بینی موج جدید بیماری در بهمن و حتی افزایش بستری های بیماران بیش از گذشته، تاکید کرد: در این زمینه به هیچ وجه نباید بی توجهی شود و بی دقتی در رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی می تواند بسیار نگران کننده باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شهادت مدافع سلامت دکتر گلشن در روز پنج شنبه گذشته، خاطرنشان کرد: دکتر گلشن با اینکه بازنشسته شده بود اما با نیت پاک در صحنه ماند و در نهایت جان خود را با خداوند معامله کرد، برای ایشان و همه آنها که طی ۱۱ ماه همه گیری کرونا کمک کرده و ما را تنها گذاشتند آرزوی علو درجات دارم.



نظرات کاربران
ارسال نظر