اخبار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد: ایجاد موج جدید کرونا در پی تجمعات/افزایش تخت‌های بستری به ۱۳ هزار تخت

07\11\1399
 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد: ایجاد موج جدید کرونا در پی تجمعات/افزایش تخت‌های بستری به ۱۳ هزار تخت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وجود نگرانی از ساده انگاری جامعه گفت: تجمعات در استان، ما را در معرض موج جدیدی از بیماری کرونا قرار خواهد داد همچنین زیرساخت‌های درمانی در استان افزایش یافته و با موافقت اصولی صادر شده ۷ هزار تخت بستری استان به ۱۳ هزار تخت افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز کلیدری امروز شنبه _۴ بهمن ماه ۹۹_ در آئین افتتاح مرکز نمونه‌گیری آزمایشگاهی، خودروگذر در آزمایشگاه بزرگ ملل شهرک سلامت اصفهان، اظهار کرد: به شدت نگران ساده انگاری جامعه هستیم چرا که تجمعات در استان ما را در معرض موج جدیدی از شیوع بیماری کرونا قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه نگاه برخوردار بودن به استان چالش‌های زیادی ایجاد کرده است، افزود: زیرساخت‌های درمانی در استان افزایش یافته و طبق موافقت اصولی صادر شده ۷ هزار تخت بستری استان به ۱۳ هزار تخت افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: نگاه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی این است که حوزه سلامت را در سطح استان و کشور توسعه دهیم و معتقدیم می‌توانیم سهم سرانه سلامت را از تولید ناخالص ملی افزایش دهیم.

وی افزود: سهم سرانه سلامت از تولید ناخالص ملی در دهه ۸۰، پنج و نیم درصد بوده که در حال حاضر به هشت و نیم درصد افزایش یافته است که امیدواریم با گسترش سرانه سلامت این سهم افزایش یابد.

کلیدری با اشاره به تلاش‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در ۱۱ ماه گذشته در سنگر مقابله با کرونا، خاطر نشان کرد: در این مدت ۷۰ هزار بیمار کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند که از این تعداد هفت هزار فوت به وقوع پیوست و از بین این فوت شدگان هم چهار هزار نفر مبتلای قطعی کرونا بودند.

وی ادامه داد: در مهر، آبان و آذرماه سال جاری سخت‌ترین روزهای مقابله با کرونا را پشت سر گذاشتیم و شیوع این بیماری ما را به مرز شکنندگی رساند اما در چهار هفته اخیر وضعیت آمار بیماران بستری به ثبات رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأکید کرد: با سناریوهای پیش‌بینی شده برای بازگشایی‌ها نگران ورود اصفهان به موج جدید شیوع کرونا در پایان بهمن ماه هستیم، بنابراین انتظار می‌رود به هیچ وجه ساده انگاری نشود زیرا شرایط ثبات می‌تواند شکننده باشد.



نظرات کاربران
ارسال نظر