اخبار

معاون اموراقتصادی وزارت تعاون در بازدید از شهرک سلامت اصفهان: مهمترین وظیفه دستگاه های اجرایی گشایش در مسیر کارآفرینی است

09\12\1399
 معاون اموراقتصادی وزارت تعاون در بازدید از شهرک سلامت اصفهان: مهمترین وظیفه دستگاه های اجرایی گشایش در مسیر کارآفرینی است

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، حجت الله میرزایی، معاون اموراقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات همراه در بازدید از مجموعه شهرک سلامت اصفهان، به ثمر نشستن این پروژه را حاصل تلاش خیرخواهانه با اهداف خدمت رسانی و سرمایه گذاری دارای بازده عنوان کرد.

معاون اموراقتصادی وزارت تعاون در حاشیه بازدید از بخش های مختلف پروژه شهرک سلامت اصفهان به خبرنگار ما گفت: این مجموعه علاوه بر تامین نیازهای کشور در منطقه، امکانات توسعه گردشگری سلامت را برای بیماران فرامرزی فراهم می نماید.

وی در بیان مزیت های استقرار شهرک سلامت در اصفهان، آن را مایه صیانت از سرمایه های انسانی و محیط زیست برای بهره مندان اصلی در استان و استان های همجوار، ایجاد ده ها هزار فرصت های اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و مشوقی برای ورود سرمایه گذاران بیان کرد.

میرزایی با ابراز خرسندی از چشم اندازی که در مجموعه شهرک سلامت درنظرگرفته شده است، گفت: آنچه در این پروژه به بار نشسته، تحقق مسئولیت اجتماعی صاحبان سرمایه است که مدبرانه همه ابعاد فعالیت خیرخواهانه، رفاه و آسایش بیماران در آن نهفته است.

معاون اموراقتصادی وزارت تعاون در پاسخ به این پرسش که وزارتخانه، چگونه نقش خود را درقبال کارآفرینان با تسهیل در فرایند بوروکراتیک ایفا می کند، گفت: مهمترین وظیفه دستگاه های اداری این است که در گشایش مسیر کارآفرینی گام بردارند. وی افزود: مسعود صرامی با احداث شهرک سلامت و پروژه های دیگر، حیثیت و اعتبار مضاعف را برای اصفهان رقم زده است و لازم است با همکاری نهادهای دولتی، اینگونه پروژه ها با سرعت و سهولت پیش روند و احساس رضایتمندی در مردم موجب توسعه و بسط فرصت های سرمایه گذاری شود.

میرزایی درباره سنگ اندازی ها و موانع پیش روی سرمایه گذار گفت: اگر در اصفهان برای تسریع در اجرای پروژه ها کمک نشود، باید در تعلق خاطر آنهایی که موانعی ایجاد می کنند، به این کشور تردید داشت. ضمن آنکه، بخشی از موانع مربوط به قوانین و مقرراتی است که مستلزم اصلاح و رسیدگی است و بخشی مربوط به ناآگاهی و تصورات نادرست افراد از نتایج پروژه ها است. وی اعلام کرد: بستن راه سرمایه گذار و کارآفرین، نتیجه ای جز محرومیت و نابرخورداری از امکانات به همراه نخواهد داشت.

میرزایی با اذعان به اینکه نمونه شهرک سلامت دلیل خوبی برای ایجاد سهولت در مسیر سرمایه گذاری های بزرگ و زمینه ساز اعتماد به احداث پروژه های خدمت رسان است، اظهار کرد: زمانی که این پروژه ها به نتیجه می رسد، شرایط سرمایه گذاری در پروژه های بعدی فراهم می گردد.

معاون اموراقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخنان خود، بر نقش کارآمدی دولت، بهبود مسئولیت پذیری و حکمروایی، پاسخگویی و شفافیت در همه مولفه های تحت حاکمیت دولت برای ایجاد بسترهایی که منجربه شکوفایی اقتصادی و اجتماعی کشور می شوند، تاکید کرد و افزود: اثرات نمونه پروژه شهرک سلامت باید به همه مدیران ملی و منطقه ای منعکس شود تا بعنوان کارگزاران دولتی، در این مسیر یاری رسان سرمایه گذار و کارآفرین باشند.

در ادامه بازدید از شهرک سلامت، کامران کلانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، شهرک سلامت را مصداق واقعی گردشگری سلامت نامید. وی به ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، اسکان و زیرساخت های لازم در گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: علاوه براین موارد، دپارتمانهای مختلفی برای استقرار گردشگری سلامت بصورت علمی و به روز در شهرک سلامت اصفهان درنظرگرفته شده و این مجموعه بلحاظ نوع تجهیزات و امکانات پزشکی، بویژه درمان سرطان، یک مجموعه پیشرو است که کارآفرین و سرمایه گذار با خلاقیت و بهرمندی از متخصصان داخلی خدمات مطلوبی را به مردم ارائه می دهند.

کلانی، ارائه انواع خدمات پزشکی با استفاده از تکنولوژی روز و مدرن جهان در محیط آرام و دلنشین شهرک سلامت با قیمت مناسب و طبق تعرفه را از دیگر مزیت های رقابتی این مجموعه دانست.

وی در مورد نقش وزارت تعاون در حمایت از کارآفرین و ایجاد اشتغال به خبرنگار ما گفت: وزارت تعاون در قالب سیاست های حمایت از ایجاد اشتغال فراگیر، دانش بنیان ها، مشاغل روستایی و...، اقدامات موثری ازجمله تسهیلات ارزان انجام داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان درباره نرخ بالای بیکاری در استان در مقایسه با کشور، گفت: علیرغم کرونا، در پاییز99 نسبت به بهار، نرخ بیکاری از 9/11 با کاهش یک و نیم درصدی به 4/10 تنزل یافته است. وی از فرصت های گردشگری تاریخی، ورزشی، کویرگردی، کشت ارگانیک و گردشگری سلامت بعنوان فرصت های اشتغال و مزیت های بزرگ جغرافیای استان اصفهان نام برد.



نظرات کاربران
ارسال نظر