اخبار

مجهزترین و مدرن ترین کلینیک دندانپزشکی خاورمیانه در قلب ایران

29\02\1399
مجهزترین و مدرن ترین کلینیک دندانپزشکی خاورمیانه در قلب ایران
همگام شدن با واقعیت‌ها و مشکلات زندگی در عصر کووید ۱۹ مسئله ایست که دامن‌گیر تمام افراد جامعه شده است. یافتن راهکارهایی استاندارد برای درمان در وضعیت کنونی کار دشواری است، با این ‌وجود کلینیک دندانپزشکی سیواک با تمهیدات آگاهانه و بهداشتی بهترین استراتژی برای محافظت و ایمنی اشخاص را بکار گرفته است. 
 
به گزارش روابط عمومی شهرک سلامت اصفهان، پیش از افتتاح کلینیک در نیمه‌ی اول سال ۱۳۹۷ در اصفهان، مطابق با تکنولوژی و فناوری برتر جهان روش‌ها و تدابیر پیشگیرانه به ‌منظور جلوگیری از انتقال وابتلا به انواع بیماری‌های واگیردار و عفونی در نظر گرفته ‌شده بود. بدون شک در محیط درمانی حساسی مثل دندانپزشکی رعایت کلیه نکات بهداشتی ،مراقبتی و استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های شیمیایی و غیر شیمیایی مناسب جهت حفظ سلامت مراجعین امری ضروری است.
 
اکسیژن فعال یا اوزون به‌عنوان یک اکسید کننده قوی در صنایع و اماکن مختلف با قابلیت ضدعفونی بکار می‌رود؛ ازجمله مزایای اوزون در چنین مکان حساسی می‌توان به ضدعفونی کردن کامل فضا، تجهیزات، سطوح و از بین بردن باکتری‌ها و بخصوص ویروس‌ها در حداقل زمان ممکن اشاره نمود.اوزون برخلاف ضدعفونی‌کننده‌های شیمیایی به ‌آسانی و بدون باقی گذاشتن هیچ نوع ماده سمی گندزدایی می‌کند. چراغ اولتراویوله  یا لامپ UVC برای گندزدایی اماکن پرجمعیت و حساس برای کشتن و غیرفعال کردن باکتری،ویروس و دیگر موجودات زنده بسیار ریز مضر مورداستفاده قرار می‌گیرد.
 
در این روش بدون استفاده از مواد شیمیایی مطابق با عملکرد تابش اشعه‌ی ماورای بنفش خورشید، جهت قطع انتقال عفونت از طریق هوا و کنترل میکروب‌ها ضدعفونی انجام می‌پذیرد.در کلینیک سیواک لامپUVC  با خاصیت ضدعفونی و استریلیزه کردن هوا و تمام سطوح و بخش‌هایی که از طریق دستی قابل‌دسترس نیستند، پس از اتمام درمان هر بیمار در اتاق با رعایت نکات اساسی آن مورداستفاده قرار می‌گیرد. استریل وسایل و تجهیزات دندانپزشکی جهت حفظ سلامتی بیماران ضرورتی غیرقابل‌انکار است که در بخش CSR سیواک در محیطی کاملا استاندارد و قابل‌رؤیت برای همگان با استفاده از مجهزترین دستگاه‌های اتوکلاو دَک یونیورسال با فیلترهای ضد باکتری با ویژگی دستگاه خشک‌کن وکیوم صورت می‌پذیرد.
 
یونیت‌های دندانپزشکی سیواک از مدرن‌ترین یونیت‌های دندانپزشکی دنیا است که قابلیت خود استریلی دارند.در فواصل زمانی مختلف یعنی پس از درمان بیمار،پایان روز و هفته با مواد ضدعفونی مخصوص در مخزن‌های متفاوت کاملا مسیر داخل یونیت استریل می‌شود.همچنین یونیت‌ها دارای مخزن اضطراری باقابلیت افزودنِ آب و مواد ضدعفونی‌کننده و سیستم کنترل عفونت و ضد بازگشت بزاق ساکشن است. به‌منظور جلوگیری از جریان برگشتی و مواجه ‌شدن با آلودگی‌های داخل سیستم حین درمان،تمام شیلنگ‌ها به‌صورت خودکار و جداگانه پس از پایان کار هر بیمار استریل می‌شوند و آنگل و توربین و سایر وسایل بیمار جهت استریل به بخش CSR انتقال داده می‌شوند. دَک یونیورسال با بهترین کیفیت و کمترین زمان ممکن آنگل و توربین را شستشو،استریل و روغن‌کاری می‌کند. در بحث بهداشت محیط یکی از مسائل مهم نظافت مبلمان و صندلی‌ها هستند که طی مراحل سه‌گانه با استفاده از دستمال میکروفیبر مرطوب، مواد شستشوی ضد آلرژی و بخارشوی به‌صورت مداوم تمیز می‌گردند.
 
در کلینیک سیواک،نرخ عفونت‌های شایع با اعمال پوشش آنتی‌باکتریال و آنتی‌میکروبیال با خاصیت ماندگاری دائمی آن‌ها در شرایط مختلف بر روی تمام سطوح دیوارها در جهت پیشگیری از رشد و تکثیر عوامل عفونت‌زا و بیماری‌های واگیردار به ‌سادگی کاهش داده‌ شده است. فرمولاسیون این رنگ طیف گسترده‌ای از میکروب‌ها و باکتری‌ها ویروس‌ها را از بین می‌برد، همچنین در این محیط درمانی پوشش‌های آنتی‌باکتریال دیوارها بارنگ‌های چشم‌ نواز سبب القای آرامش به مراجعین و بیماران می‌شود.
 
از مهم‌ترین مراحل عملیات تمیزکاری در چنین محیطی با حجم تردد بالا، نظافت، شستشو ضدعفونی تکنیکی تمام سطوح کف توسط اسکرابر یا کفشوی است. اسکرابربه ‌طور اختصاصی برای شستشو خشک‌کردن همزمان و باقابلیت ضدعفونی کردن و از بین بردن انواع باکتری‌ها ویروس‌های خطرناک موجود از سطوح کف به ‌صورت مداوم استفاده می‌گردد. در راستای تشدید نگرانی‌ها از گسترش ویروس کرونا،سیواک تلاش خود را جهت حفظ سلامتی و آرامش خاطر مراجعین نموده است. پادری آنتی باکتریال با ویژگی ضدعفونی‌کنندگی کف کفش افراد در جلوی درب ورودی کلینیک مانند فیلتر،از ورود آلودگی‌های خارجی به فضای درمانی داخل جلوگیری می‌کند.با شیوع ویروس کرونا برای محافظت بهتر در مواجه با خطرات احتمالی یونیفرم مخصوص پزشکان و پرسنل جای خود را به لباس کار ایمن داده است.
 
لباس ایزوله لمینت ضد آب همراه با ماسک و عینک با طراحی مناسب سبب ایمنی بیشتر می‌شود.برای کنترل بهتر ویروس کرونا استفاده از ماسک برای تمام افراد حاضر در کلینیک ضروری است. فاصله‌ی امن اجتماعی افراد در اتاق انتظار جهت ایمنی جمعی به‌خوبی رعایت شده است و برای تأمین بهتر این امر، فضایی بازو بزرگ‌تر نیز در نظر گرفته‌شده است. اکنون‌که با این چالش علمی و اجتماعی سروکار داریم، تأثیر پیشرفت تکنولوژی و به‌کارگیری آن در زندگی انسان برای حفظ سلامت،راحتی و کاهش فشار روانی بیشتر مشهود می‌شود.امید است با به‌کارگیری تمهیدات هوشمندانه  و مراقبت‌های فردی و اجتماعی به روال عادی زندگی خود و شرایط پایدار باز برگردیم.                                                                             


نظرات کاربران
ارسال نظر