شعبه مرکزی فروشگاه های زنجیره ای تخصصی کوزه عسل در شهرک سلامت اصفهان افتتاح شد.

به گزارش اقتصاد بازار، واحد فن آوری تولید عسل بدون پادزیست، مستقر در شهرک علمى و تحقیقاتى اصفهان، از شرکت های دانش بنیان با سابقه ای دیرینه در تولید عسل و فرآورده های غذایی سودمند بر پایه محصولات زنبور عسل در شهرک سلامت اصفهان نیز فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرک سلامت اصفهان، حمید قیومی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت دانش بنیان کوزه عسل با اشاره به تولید عسل بدون پادزیست وفرآورده های غذایی سودمند برپایه محصولات زنبورعسل، گفت: این شرکت در مرکز رشد تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی شهرک علمى و تحقیقاتى اصفهان مستقر می باشد و اکنون شعبه مرکزی فروشگاه خود را در شرک سلامت اصفهان راه اندازی کرده است.

موسس فروشگاه های زنجیره ای تخصصی کوزه عسل بیان کرد: مجموعه “کوزه عسل” از سال 1335 در زمینه پرورش ملکه و زنبور عسل اصیل ایرانى، محصولات صنعت زنبوردارى و تولید عسل هاى تک گل، آغاز به کار کرد.

حمید قیومی در تشریح فعالیت های علمی در ارتقای تولید و کیفیت محصولات، به اطلاع رسانى و ارتقاء دانش مصرف کننده، شیوه تخصصى ارائه محصولات و بسته بندى خلاقانه، سازگار با محیط زیست با رویکرد توسعه دانش و فناوری، با حمایت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و با نظارت معاونت غذا و داروی استان اصفهان پرداخت و خاطرنشان کرد: این شرکت تلاش میکند تا مرغوب ترین محصولات زنبور عسل را تولید و عرضه کند.

ایران، چهارمین جایگاه صنعت زنبوردارى جهان

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کوزه عسل اظهار کرد: ایران با 8 هزار گونه گیاهى و 1782 گونه انحصارى گیاهى و 350 گیاه ارزشمند برای زنبورداری، در چهارمین جایگاه صنعت زنبوردارى جهان قرار دارد. وی افزود: استان اصفهان با کشتزارهاى پهناور، باغ هاى حاصلخیز و مراتع بکر با پوشش گیاهان دارویى در مرکز فلات ایران و در مجاورت رشته کوه زاگرس و دشت های گرم و مرطوب جنوب ایران، موقعیت ممتاز کوچ زنبور عسل و تولید عسل های تک گل درتمامى فصول را دارد.

قیومی گفت: این شرکت درزمینه تولید و مصرف مکمل ها و داروهاى گیاهى دانش بنیان برای دفع آفات و بیماری های زنبور عسل بجای پادزیست ها و داروهاى شیمیایى، تولید، بسته بندى و کنترل کیفى محصولات با پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی با شناسه نظارت بهداشتی از معاونت غذا و دارو نیز فعالیت می کند.

حمید قیومی با اشاره به دریافت تاییدیه های علمی و تخصصی، ارائه مقالات و گواهینامه های استاندارد مدیریت کنترل کیفیت توسط مجموعه کوزه عسل، از فعالیت شرکت بعنوان یک استارتاپ و حضور در همایش ها و مجامع علمی خبر داد و افزود: مجموعه کوزه عسل، برگزیده تندیس بلورین سومین جشنواره ملی صنعت سلامت محور ایران بوده است.

وی در بیان کیفیت محصولات کوزه عسل گفت: مهمترین عناصر سازنده عسل طبیعى، آنزیم ها هستند که در برابر نور از بین می روند و با اکسایش قندهاى عسل موجب تغییر طعم و عطر عسل شده، کاهش کیفیت آن را به دنبال دارد. رسوب کردن در عسل امرى طبیعی است و مى توان با حرارت غیر مستقیم 66-60 درجه سانتیگراد، با حفظ آنزیم ها، طعم و خواص، به عسل روان دست یافت. ظروف چینى بسته بندى “ کوزه عسل” با اصالت و پیشینه تاریخی و فرهنگی، با پخت 1300 درجه سانتیگراد، کاملا صیقلى و غیر قابل نفوذ است، نور را از خود عبور نمی دهد و ضامن کیفیت عسل مى باشد.