اخبار

راه اندازی نخستین مرکز محصولات سالم و عاری از سنتتیک و شیمیایی در شهرک سلامت اصفهان

03\10\1398
راه اندازی نخستین مرکز محصولات سالم و عاری از سنتتیک و شیمیایی در شهرک سلامت اصفهان

نخستین شهرک سلامت ایران از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی و با همکاری مشاوران خارجی در اصفهان درحال احداث اســت. گفته می شود هزینه مرحله نخست این شهرک حدود چهار هزار میلیارد ریال بوده است. عملیات اجرایی شهرک سلامت اصفهان از سوی بخش خصوصی از سال ۱۳۹۰ در جوار بزرگراه آقابابایی در شرق اصفهان آغاز شد و این مجموعه با مساحت ۴۵ هزار مترمربع شامل ۳۳ کلینیک، ۲۵ پاراکلینیک، یک بیمارستان یک هزار تختخوابی و یک هتل ۱۲۰ تختخوابی است و همچنین شرکت حامی سلامت با ثبت برند هایپر هلس، وابسته به این شهرک در راستای افزایش سطح کیفیت زندگی افراد جامعه و گسترش دامنه پیشگیری از بروز بیماریها و شناساندن اثرات ایمنی غذایی از مزرعه تا سفره با مشارکت مراکز علمی معتبر کشور، با هدف اجتماع محصولات سالم تر و عاری از مواد سنتتیک و شیمیایی راه اندازی شد تا تولید محصول سالم و بدون تقلب که باید امری طبیعی باشد و این روزها به چالشی بزرگ تبدیل شده در زمینه معرفی و ارائه محصولات ســالم، طبیعی و سالم تر فعالیت خود را شروع کرده و گامی علمی و عملی در راستای عرضه محصولات غذایی سالم تر با رعایت تمامی ابعاد و جوانب تجربه شده در کشورهای توسعه یافته و متناسب با شرایط کشورمان بردارد.

در همین راســتا مدیر بهره برداری شهرک سلامت اصفهان در آیین افتتاح این مرکز گفت: فروشگاه ســلامت اصفهان به مساحت بیش از هزار مترمربع به عنوان نخستین هایپر هلس این شهر راه اندازی شد تا محصولات سالم و طبیعی را برای سلامت شــهروندان ارائه کند.رضا هیبتی افزود: در هایپر هلس شهرک سلامت اصفهان محصولات سالم از جمله تولیدات گیاهی به، کلم، سیب زمینی و پیاز و دیگر محصولات صنایع تبدیلی غذایی دارای نشان سیب سلامت و محصولات پروتئینی گوشت مرغ، ماهی و قرمز توزیع میشود.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرک ســلامت اصفهان نقطه تلاقی تکنولوژی و درمان، مجموعه ای منحصر به فرد و شناخته شده بین المللی در این استان بوده و آماده ارائه خدمات بالینی و سلامتی، آموزش پزشــکی و خدمات ویژه درمانی است، گفت: شهرک سلامت در راستای کاهش بار ترافیکی خیابان های آمادگاه و شمس آبادی، ارائه خدمات ملی، منطقه ای به بیماران داخلی و گردشگران بین المللی در حوزه سلامت و درمان و افزایش صنعت توریسم سـلـامت به اصفهان ساخته شده و بخشهای مختلف آن در حال راه اندازی است. هیبتی تاکید کرد: در میان استان های مختلف کشــور، اصفهان به عنوان یکی از قطب های درمانی و گردشگری با ظرفیت های متعدد، میتواند نقش اثرگذاری در توســعه صنعت گردشگری سلامت در سطح داخل کشور و همچنین خارج به ویژه در کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس به همراه داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشــکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه این آیین اظهار داشــت: تغذیه، مهمترین موضوع در بحث سلامت است و توجه به تغذیه سالم میتواند بسترساز طرح های امنیت غذایی جامعه و کاهش آمار بیماری های غیرواگیر و درمان بیماریهای قلبی عروقی، چاقی، لاغری مفرط و کوتاهی قد باشد. سید مرتضی صفوی بیان کرد: امنیت غذایی به معنای دسترسی همه مردم در تمامی اوقات به غذای سالم است که باید در هر شرایطی این غذای سالم به صورت با کیفیت و با قیمت یکسان به دست مردم برسد، این تعریف لزوم و اهمیت وجود مراکز تغذیه سالم را نشان میدهد.

وی ادامه داد: همه مسئولان و متولیان تغذیه کشور باید تلاش خود را برای تحقق امنیت غذایی انجام دهند؛ اما مردم باید نسبت به این موضوع مهم و تهیه غذای سالم آموزش ببینند و هر محصول غذایی را مصرف نکنند و سعی کنند از محصولات ارگانیک استفاده کنند. صفوی با اشاره به تغییر عوامل مرگ و میر در جامعه امروزی با گذشته، گفت: در گذشته بیماری های واگیردار مهمترین عامل مرگ و میرها به شمار میرفت که با پیشرفت علمی این چالش رفع شد؛ اما در عصر حاضر بیماری های غیرواگیردار مثل دیابت و فشار خون بالا مهمترین عوامل مرگ و میر است که تغذیه نامناسب عامل بروز این بیماریهاست.

وی اضافه کرد: چنین وضعیتی به سبک زندگی ناسالم و مصرف غلط غذا اشاره دارد که باید برای بهبود آن سبک زندگی و مصرف غذای سالم در جامعه فرهنگ سازی و آموزش داده شود.مسعود صرامی، موسس شهرک سلامت اصفهان نیز ضمن بیان اهمیت تغذیه سالم در سلامت انسان، مصرف غذای سالم را یکی از ضرورت های جامعه برشمرد و گفت: این موضوع نیاز ما را به ایجاد مراکز توزیع محصولات سالم هدایت کرد.

صرامی افزود: برای خروج از ناامنی های سلامت غذایی به مشــارکت گروه های مختلف مردمی و نهادهای اداری نیاز اســت که با همکاری یکدیگر تهدید غذای ناسالم رفع و سلامت غذایی در زنجیره تولید و عرضه قرار گیرد. وی، نظارت بر تولید و عرضــه مواد خوراکی و غذایی را مهم بیان کرد و گفت: نیروی انسانی برای فعالیت های نظارتی اندک است و قادر به انجام با کیفیت همه نظارت ها نیستند، از این رو مجموعه های خصوصی در کنار نهادهای متولی سلامت میتوانند به ترغیب مردم به استفاده نکردن از تولیدات ناسالم موثر باشند.



نظرات کاربران
ارسال نظر