اخبار

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان: ظرفیت‌های درمانی اصفهان کافی نیست/لزوم توسعه مراکز جراحی محدود

03\08\1400
رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان: ظرفیت‌های درمانی اصفهان کافی نیست/لزوم توسعه مراکز جراحی محدود

به گزارش خبرنگار مهر، کامران منتظری صبح شنبه در آئین بهره برداری از مرکز جراحی محدود در اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های دولتی موجود در اصفهان پاسخگوی نیاز شهروندان نیست، اظهار داشت: همچنین از سوی دیگر باید توجه داشت که طی ۳۰ سال گذشته نیز آنطور که باید برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برنامه‌ریزی نشده است.

وی با بیان اینکه دوران کرونا ضعف‌های زیرساختی در حوزه درمان را بیشتر نمایان ساخت، افزود: بیماران زیادی تحت تأثیر درگیری مراکز درمانی با کرونا از درمان جاماندند و اگر ظرفیت بهتری در شهر بود این اتفاق نمی‌افتاد.

راه‌اندازی مراکز جراحی محدود از سفرهای درمانی به خارج از کشور جلوگیری می‌کند

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان با بیان اینکه جراحی‌های محدود راهکار توسعه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی است، ادامه داد: توسعه این بخش در همه شهرهای کشور و به ویژه اصفهان که گردشگری سلامت را نیز در دستور کار دارد باید توسعه یابد.

وی اضافه کرد: انتظار ما افزایش مراکز جراحی‌های محدود است چرا که با این امر نیازهای درمانی شهروندان را در کشور تأمین خواهیم کرد.

استفاده از الگوهای متعادل ارائه خدمات رضایت شهروندان را به دنبال دارد

در ادامه این مراسم ابوالفضل قربانی، نائی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک آغاز دهه ولایت و اعیاد ربیع الاول اظهار داشت: راه‌اندازی شهرک سلامت در دوره سوم شورای شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفت و ما فکر نمی‌کردیم که به زودی این هدف محقق شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز جامع درمانی در هر چهار جهت شهر اصفهان امری ضروری است، تصریح کرد: در این راستا باید توجه داشت که ترافیک کاذبی در مرکز شهر داریم که با توسعه مراکز درمانی در همه نقاط شهر این ترافیک از بین می‌رود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طراحی الگوهای متعادل‌تر برای حل مشکلات ترافیکی سطح شهر و از سوی دیگر عدالت محوری رضایت شهروندان را نیز به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: در این زمینه همکاری همه شهروندان را برای تحقق این امر نیاز داریم.

وی با بیان اینکه شعار شورای شهر در این دوره «اصفهان شهر من، شهر زندگی» است، افزود: امروز اصفهان شهر زندگی نیست، اصفهان از آلودگی‌های آب، هوا، خاک و صوتی رنج می‌برد و از این رو باید برای آن هر چه زودتر نسخه درمانی مناسب پیچید.

برخی مسئولان برای حفظ جایگاه و صندلی‌هایشان برای اجرای پروژه‌ها سنگ اندازی می‌کنند

همچنین مسعود صرامی، بنیانگذار شهرک سلامت با اشاره به اینکه اجرای پروژه در شهر اصفهان با سختی‌های زیادی همراه است، اظهار داشت: اما ما با همه این سختی‌ها مقابله کردیم و برای کمک به مردم و تأمین رفاه و افزایش زندگی آنها ایستادیم.

وی افزود: برخی از مسئولان برای حفظ جایگاه و صندلی‌هایشان گره‌های زیادی را برای اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ و ویژه در شهر ایجاد می‌کنند که امیدواریم در آینده به این رفتار خود ادامه ندهند.

این مجری طرح‌های بزرگ عمرانی در اصفهان اضافه کرد: ۱۱ پروژه بزرگ عمرانی در اصفهان بهره برداری شده تا مردم در خصوص حقوق مدنی خود بیشتر بدانند و داشتن زندگی با کیفیت را در اولویت گذران عمر خود قرار دهند.

راه‌اندازی مراکز تخصصی پزشکی مهاجرت را کاهش می‌دهد

احسان طالب زاده، جراح دهان، فک و صورت و مدیر مرکز جراحی محدود شهرک سلامت اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه مرکز جراحی محدود اصفهان با استفاده از تلاقی تکنولوژی و علم راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: همواره این فناوری را در دیگر کشورها می‌دیدم و آرزوی راه اندازی این مرکز در کشور را داشتم.

وی افزود: راه‌اندازی اینگونه مراکز می‌تواند به شهروندان کمک کند و از سوی دیگر از مهاجرت پزشکان به خارج از کشور جلوگیری کند.

این جراح فک و صورت اضافه کرد: اگر مسئولان همراهی کنند می‌توان شرایطی را فراهم آورد که سرمایه‌های علمی و مادی از کشور خارج نشوند و در کشور برای مردمی که حق زندگی بهتر دارند هزینه شود.

گفتنی است مرکز جراحی محدود اصفهان با هدف جراحی فک و صورت و جراحی‌های محدود به سر و گردن راه اندازی شده است.



نظرات کاربران
ارسال نظر