اخبار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح کرد : شهرک سلامت اصفهان با استانداردهایی فراتر از اروپا

16\04\1401
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح کرد : شهرک سلامت اصفهان با استانداردهایی فراتر از اروپا

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی شهرک سلامت اصفهان،  دکتر شاهین شیرانی در بازدید از شهرک سلامت اصفهان با بیان اینکه اصفهان به عنوان یک استان مهم کشور از همه لحاظ، در حوزه سلامت بخش خصوصی در طول سالیان ضعیف بوده است ، اظهار داشت : علت این مهم قابل تامل و بررسی است و چرا بایدکلان شهری چون اصفهان از استان های مجاور مانند فارس و یزد و... ضعیف تر عمل کند !؟

شیرانی تصریح کرد : بخش خصوصی است که در ارائه خدمات درمانی برای عموم ، میتواند با ایجاد تسهیلات ، باری از دوش مردم بر داشته ودر این حوزه یاری رسان دولت نیز باشد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه با اشاره به وظیفه دستگاه دولتی در حوزه بهداشت و درمان افزود: وظیفه ما این است که با سیاست گذاری ها و راهنمایی های مناسب و هدایت صحیح سرمایه ها، نیاز های بخش سلامت را تعیین کنیم و به بخش خصوصی هم اعلام نماییم که سرمایه گذاری آنها نیز هدفمند شود.

به گفته وی ،  با توجه به اعلام وزارت بهداشت در بخش تعداد تخت های بستری از میانگین نرمال کشور کمتر هستیم؛ بنابراین وظیفه ما در این سیستم ارتقای عدالت در سلامت است و یکی از آنها افزایش تعداد تخت های بیمارستانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تمجید از شهرک سلامت تاکید کرد : امروز در این بازدید، استانداردهایی را مشاهده کردم که بسیار بالاتر از استاندارد های کشورهای خارجی و اروپایی است که در سفرهایم دیده بودم.

به گفته وی ،  تعرفه هزینه های این شهرک نیز مطابق همان است که قانون مشخص کرده و با این هزینه ای که مردم پرداخت می کنند از بسیاری از مراکز درمانی خصوصی دیگر، خدمات به مراتب بهتری دریافت می کنند.

شیرانی به حمایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در راستای تسریع حل مسائل شهرک سلامت اشاره کرد و افزود : لازم می دانم که از جناب آقای صرامی و تیم شان که این زحمت را متقبل شده اند تشکر نمایم.

وی خاطر نشان کرد : آنها در کنار ساخت این شهرک، یک بیمارستان 1000 تخت خوابی هم در همین جا در حال ساخت دارند که فاز نخست آن در اواخر سال آینده به بهره برداری می رسد و 250 تخت بیمارستانی وارد چرخه بهداشت و درمان اصفهان می شود و به گفته بنیانگذار این پروژه، 137 متر سرانه اختصاص داده شده برای هر تخت در این بیمارستان خواهد بود.

شیرانی در پایان ، از دیگر مزیت های  شهرک سلامت گفت: نکته دیگری که وجود دارد این شهرک سلامت سبب می شود که دیگر عزیزان حاضر در بخش خصوصی نیز برای اینکه از میدان رقابت خارج نشوند عملکرد خود را ارتقا دهند و این در گذر زمان باعث می شود که شرایط بهداشت شهر بهبود یابد چرا که مردم به بهترین ارائه دهنده خدمات مراجعه می کنند.

مسعود صرامی در حاشیه این بازدید پیرامون خدمت رسانی به روستاها و تحقق شعار عدالت سلامت، گفت: ما چهار شهرک سلامت کوچک در روستاها ایجاد کردیم. وی ادامه داد: ماشین های سیاری را مجهز به وسایل آزمایشگاهی، سونوگرافی و... کردیم و پزشکان حاذقی را به صورت رایگان پیدا کرده تا با آنها به روستاها برویم و غربالگری کنیم تا از بیماری شان پیشگیری شود.

صرامی پیرامون هزینه درمانی در این مرکز گفت: این هزینه یک دهم دیگر مراکز بخش خصوصی است چرا که خدمات بیشتر انجام می دهیم ولی همان تعرفه را دریافت می کنیم.

بنیانگذار شهرک سلامت اصفهان، در بخش دیگری از صحبت های خود به وجود دستگاه های ups در کنار ژنراتورهای ذخیره برق در شهرک سلامت اشاره کرد و افزود: اگر برق شهر قطع شود هیچ خللی در برق این شهرک ایجاد نخواهد شد چرا که در زمان تغییر تامین کننده برق از شهر به ژنراتور، این دستگاه های ups قوی هستند که اجازه نمی دهند حتی ثانیه ای جریان برق قطع شود و بیماران هیچ مشکلی را احساس نمی کنند.



نظرات کاربران
ارسال نظر