اخبار

خرید غیر حضوری، در شرایط کرونایی

26\12\1398
خرید غیر حضوری، در شرایط کرونایی

ایسنا/اصفهان کرونا و شیوع سریع اما خاموش آن، بیش از هرچیز دیگر، ضرورت خرید از راه دور را ایجاب می کند؛ این تدبیری بود که در روزهای آغازین شیوع بیماری در ووهان چین، اندیشیده شد و امروز ضرورت اجرای این طرح، در ایران هم حس می‌شود.

ویدئوهای زیادی در مورد خریدهای ویژه در ایام کرونایی منتشر شده، که پیک‌هایی با رعایت احتیاط، خرید افراد را به محل قرنطینه آنها می رسانند و بازخورد این ویدئوها در فضای مجازی خود عاملی شد تا شهروندان، «در خانه ماندن» یا «قرنطینه» را بیشتر جدی بگیرند و در مدیریت بحران «کرونا» مجریان و مدیران را به خوبی همراهی کنند.

پیشتر، قدرت‌الله نوروزی- شهردار اصفهان نیز درخصوص اهمیت اجرای طرح‌های خریدهای غیر حضوری اعلام کرد: پیش‌بینی‌های لازم انجام شده تا تجمع کمتر و توصیه‌های بهداشتی، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شود و به زودی خرید تلفنی برای تعاونی کارگران و کارمندان شهرداری هم اجرا شود.

ایمان حجتی- مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان به ایسنا، در این مورد اظهار کرد: شهرداری در حال طراحی زیرساخت‌ لازم برای ارائه خدمت خرید از راه دور است تا اگر شرایط بحرانی‌تر شد و لازم شد که فروشگاه‌ها خلوت شوند، امکان آن باشد که این سرویس ارائه شود.

وی افزود: می دانیم که بهترین توصیه در حال حاضر، توصیه در خانه ماندن است، اما مردم نیاز به خرید دارند؛ بنابراین لازم است تا مردم را به خرید اینترنتی ترغیب کرد، اما لازم است تا بستر این خدمت در فروشگاه‌ها ایجاد شود. باتوجه به اینکه فروشگاه‌های کوثر، تحت نظارت شهرداری هستند، در تلاشیم تا امکان خرید از طریق شماره ۵ رقمی فروگاه‌های کوثر، ایجاد شود.

رضا هیبتی- مدیر بهره‌برداری شهرک سلامت اصفهان، در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ایجاد امکان خرید غیر حضوری اظهار کرد: این طرح ایجاد شد و تصور نمی کردیم تا این حد مورد استقبال مردم قرار گیرد، به طوری که تا ساعت ۲۳ روز گذشته، حدود ۱۱هزار ثبت سفارش انجام شد که حجم خرید کم تا خرید عمده را شامل می شد.

وی افزود: فروشگاه شهرک سلامت از روز گذشته، حتی سفارشاتی از تهران و شهرستانهای دیگر هم داشت که متاسفانه فعلا امکان ارسال آنها وجود نداشت و در حال حاضر ارائه خدمت به کل شهر اصفهان انجام می‌شود و در تلاشیم تا گستره خدماتی خود را افزایش دهیم و در خدمت رسانی به مردم، بهتر عمل کنیم.

هیبتی با بیان اینکه در حال حاضر، یکی از مهمترین راه‌های قطع زنجیره انتقال ویروس، جلوگیری از تجمعات، به خصوص در فروشگاه‌های بزرگ است، خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتیم مراجعات مردم به مراکز خرید را با ارسال پیک و اقلام ضدعفونی شده، کاهش دهیم.

مدیر بهره‌برداری شهرک سلامت اصفهان درخصوص نحوه ضدعفونی سازی اقلام خریداری شده، گفت: با کمک مشاورانی که در مجموعه شهرک سلامت حضور داشتند، از لامپ‌های UV برای ضدعفونی‌سازی استفاده می‌شود، البته این ضدعفونی‌سازی برای میوه و سبزیجات استفاده نمی‌شود، ولی برای اقلام بسته بندی شده انجام می‌شود.

وی یکی از مشکلات موجود را تامین اقلام از بازار دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از اقلام در بازار موجود نیست و یا توزیع‌کنندگان، محصولات را به مشتری‌های خودشان ارائه می‌دهند و ما در این بازار نوظهور هستیم. به عنوان مثال، تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ، در جواب می گویند محصولات تولید شده، بیش از جوابگویی به نیاز مشتری‌های ما موجود نیست.

هیبتی افزود: اگر در مسئله تامین کالا، مشکلات برطرف شود، امکان ارائه سرویس کامل را تا قطع کامل زنجیر شیوع داریم.

مدیر بهره‌برداری شهرک سلامت اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر برای خرید اقلامی مثل شکر و روغن در سطح بازار عادی هم مشکل وجود دارد و در فروشگاه‌ها اقلام را با محدودیت برای مشتری‌ها به فروش می‌رسانند.

وی با تاکید بر اینکه تنها دغدغه ما حل مشکل مردم در شرایط موجود است، افزود: هایپر سلامت، تا پیش از این فقط در جهت ارائه محصولات ارگانیک و طبیعی گام بر می‌داشت و این تغییر کاربری تنها به دلیل شرایط حاکم بر اجتماع به وجود آمده و هدف بهره‌برداری مالی نداشته‌ایم و خوشبختانه تا این لحظه احتیاجی به دریافت کمک نداشتیم و تلاش می کنیم تا کمک رسان مسئولان تا آخرین لحظه گذر از شرایط باشیم.

محمد حسن قدیر- مدیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه نیز در گفت و گو با ایسنا با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۵شعبه از فروشگاه‌های رفاه با تخفیف‌های مناسب و انجام ضدعفونی‌سازی مداوم در حال خدمت رسانی است، اظهار کرد: قصد انجام فروش‌های غیرحضوری را داریم، اما دستورالعمل و نحوه اجرای این طرح باید از تهران ابلاغ شود.



نظرات کاربران
ارسال نظر