اخبار

برای اولین بار در کشور: نخستین مرکز نمونه‌گیری آزمایشگاهی، خودروگذر در آزمایشگاه بزرگ ملل شهرک سلامت اصفهان افتتاح شد

14\11\1399
برای اولین بار در کشور: نخستین مرکز نمونه‌گیری آزمایشگاهی، خودروگذر در آزمایشگاه بزرگ ملل شهرک سلامت اصفهان افتتاح شد

به گزارش مجله خبری این هفته؛ در این مراسم بنیانگذار شهرک سلامت در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه تحریم ها باعث شد که قوتی تر عمل کنیم اظهار داشت :موانع و فشارهایی که در این زمینه وجود داشت ما را مصمم تر کرد که بهترین خدمات را برای بیماران به ارمغان بیاوریم .


مسعود صرامی افزود: تا کنون بسیاری از آزمایش های تخصصی در خارج از اصفهان انجام می شد و نمونه ها به شهرهای دیگر فرستاده می شد اما با دستگاه هایی که در این آزمایشگاه است هر فرد بیماری از صفر تا صد خدمات را می تواند بگیرد.
وی با اعلام اینکه در بخش تست آزمایشگاهی سرطان پیشگام بوده ایم ادامه داد: این اتفاق برای اولین بار در کشور افتاده است .
بنیانگذار شهرک سلامت با تاکید بر اینکه ما ننشستیم که بهترین آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی برای ما ساخته شود بلکه فکر کردیم که کاری انجام دهیم و این هدیه ما و سرمایه گذاران این پروژه به اصفهان است .
صرامی گفت: در فضای ۴۲ هزار مترمربعی این پروژه سه آزمایشگاه است که شامل تصویربرداری آزمایشگاه و سالن کنفرانس است و این کمبودی بود که اصفهان داشت و توانستیم فراهم کنیم و می توان گفت که هیچ مرکز درمانی در کشور چنین تجهیزاتی را ندارد .
وی گفت: هدف ما خدمتی نوین برای سلامت کشور است و به همین خاطر مدرن ترین تجهیزات به روز دنیا با دقت بالا در این آزمایشگاه ها تجهیز شده است.
در این مراسم شهردار اصفهان نیز با بیان اینکه در حوزه سلامت نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌ایم، گفت: اگر چه بسیاری از خدمات بهداشتی، میراثی، فرهنگی و اجتماعی متولیان خاص خود را دارد، اما شهرداری برای تامین آسایش و آرامش شهروندان در برخی موارد جایگزین دستگاه‌ها در ارائه خدمات می‌شود.
قدرت الله نوروزی اظهار کرد: شهرک سلامت در راستای تأمین سلامت مردم و ارتقای سطح خدمات بهداشتی گام‌های مؤثر و بی نظیری برداشته است؛ از ابتدا قرار بود در شهرک سلامت مجموعه‌های متعدد پزشکی احداث شده و زیرساخت‌هایی فراهم شود تا مردم دغدغه درمان بیماری خود را نداشته باشند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری به عنوان یکی از شرکای شهرک سلامت، تمام فعالیت‌های لازم را انجام داده است، افزود: شریک شهرداری نیز با همت هرچه تمام تر توانسته جایگاه خوبی برای این شهرک ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری با مأموریت‌های متنوع در حوزه سلامت، وظایف سنگینی را برعهده دارد و اگرچه می‌داند بسیاری از خدمات بهداشتی، میراثی، فرهنگی و اجتماعی متولیان خاص خود را دارد، اما در برخی موارد جایگزین دستگاه‌ها می‌شود و در این راستا در حوزه سلامت نیز نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.
نوروزی اظهار کرد: اینکه تست و نمونه‌گیری در خودروها بدون نیاز به پیاده شدن مسافر انجام شود، شاید در دیدگاه نخست کار ساده‌ای باشد، اما در شرایط هراس از مسری بودن بیماری کرونا، این اقدام بسیار ارزنده است که امیدواریم در مقابله با شیوع این بیماری پیروز میدان باشیم.
وی با تأکید بر اینکه ایران در مقابله با کرونا به موفقیت‌های خوبی دست یافته است، گفت: همه مأموریت داریم که آسایش و آرامش را برای مردم تأمین کنیم بنابراین امیدواریم مسیر رشد، پیشرفت و توسعه در حوزه درمان همچون سایر حوزه‌ها تداوم یابد.
در این مراسم همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به فوت ۷ هزار بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کووید۱۹ در استان اصفهان طی ۱۱ ماه گذشته، گفت: روزهای سختی در پاییز امسال تجربه کردیم و به مرز شکنندگی رسیدیم، اما در ۴ هفته اخیر شرایط با ثباتی داشتیم، اگرچه بازگشایی و ساده انگاری در سطح اجتماع ما را نگران و سناریوهایی پیش بینی می کند که خطرناک است.

بهروز کلیدری اظهار کرد: نگران ساده انگاری هستیم که در اجتماعات در حال شکل گیری است و استان را در معرض موج جدید بیماری کووید قرار می دهد.
وی با اشاره به اینکه نگاهی که در بخش بهداشت و درمان وجود دارد این است که مجموعه امکانات را در بخش دولتی، خصوصی و خیریه توسعه دهیم، گفت: نگاه برخوردار به استان اصفهان چالش های زیادی برای ما ایجاد کرده اما خوشبختانه زیرساخت های بهداشت و درمان در استان درحال گسترش است. به طوری که با موافقت اصولی صادر شده تعداد تخت های بیمارستانی استان از ۷ هزار تخت بستری به ۱۳ هزار تخت رسیده و امیدواریم تعهدات مجموعه های مختلف نیز در زمان مشخص خودش به سرانجام برسد مثل مجموعه ای که قرار است در شهرک سلامت شکل گیرد و به مجموعه درمان استان کمک کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید براینکه هر چقدر حوزه سلامت را بتوانیم توسعه دهیم، می توانیم سهم سرانه سلامت را از تولید ناخالص ملی افزایش داده و در این صورت حتما ایمنی بیشتر سلامت را برای مردم فراهم می کنیم، تصریح کرد: سهم سرانه درمان اوایل ۹۰ حدود ۷ درصد بود درحالی که هم اکنون به ۸ و نیم درصد رسیده و امیدواریم بتوانیم این سهم را ارتقا داده و منجر به خدمت رسانی بهتر در نظام بهداشتی و درمانی استان شویم.

وی در ادامه با قدردانی از تلاشگران عرصه بهداشت و درمان طی ۱۱ ماه گذشته از همه گیری کرونا، گفت: طی این مدت بیش از ۷۰ هزار بیمار کووید در بیمارستان های استان بستری کردیم و بیش از ۷۰ هزار نمونه گیری از بیماران انجام شد، ضمن اینکه ۱۶ آزمایشگاه خصوصی در نمونه گیری به ما کمک کردند که در کشور شاخص منحصر به فردی است.
کلیدری از فوت نزدیک به ۴ هزار بیمار قطعی و ۷ هزار بیمار مشکوک و قطعی به کووید در استان خبر داد و افزود: روزهای سختی در مهر، آبان و آذر تجربه کردیم و به مرز شکنندگی رسیدیم اما خوشبختانه در ۴ هفته اخیر شرایط با ثباتی داشته ایم، اگرچه بازگشایی و ساده انگاری در سطح اجتماع ما را نگران و سناریوهایی پیش بینی می کند که خطرناک است.
وی با ابزار نگرانی از پیش بینی موج جدید بیماری در بهمن و حتی افزایش بستری های بیماران بیش از گذشته، تاکید کرد: در این زمینه به هیچ وجه نباید بی توجهی شود و بی دقتی در رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی می تواند بسیار نگران کننده باشد.



نظرات کاربران
ارسال نظر