اخبار

آزمایشگاه ملل شهرک سلامت افتتاح شد

18\11\1399
آزمایشگاه ملل شهرک سلامت افتتاح شد

آزمایشگاه چند تخصصی بزرگ ملل با ارائه گسترده وسیعی از خدمات آزمایشگاهی منطبق با استانداردهای جهانی و نمونه گیری آزمایشگاهی،خودرو گذر امروز با حضور شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان و معاون رییس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

مسعود صرامی سرمایه گذار شهرک سلامت در این مراسم افتتاحیه ضمن تشکر از کسانی که سرمایه گذاری سلامت محور انجام می دهند،اظهار داشت: ما امروز شهرک سلامت را در نقطه ای از اصفهان بنا نهاده ایم که کسی حاضر به سرمایه گذاری نبود اما امروز می بینیم که همه آرزوی داشتن و بودن در چنین نقطه ای از شهر را دارند.

وی افزود: ما منتظر ساخت شهرک سلامت از کسی نبودیم بلکه خودمان دست به کارشدیم و اکنون 42 هزار مترمربع فضا و یک سالن کنفرانس پزشکی را در این مجموعه احداث کردیم و این در حالی است که  چنین فضایی را مرکزآموزشی و خدمات درمانی تا کنون نداشت و ما به بخس سلامت اصفهان اضافه کردیم.

سرمایه گذار شهرک سلامت تصریح کرد: من امروز  همیشه از هیچ مسئولی گله مند نیستم زیرا از پشت پرده و سنگ اندازی عده ای که نمی خواهند به این نقطه برسیم با خبر هستم.

شهردار اصفهان نیز در این مراسم افتتاحیه  گفت: شهرداری اصفهان به عنوان یکی از شرکای شهرک سلامت، با مأموریت‌های متنوع در حوزه سلامت، وظایف سنگینی را برعهده دارد هر چند تمامی دستگاه های اجرای همچون خدمات بهداشتی، میراثی، فرهنگی و اجتماعی متولیان خاص خود را دارد.

وی افزود: اقدام جدید شهرک سلامت در راستای تست و نمونه‌گیری در خودروها بدون نیاز به پیاده شدن سرنشین یکی از اقدامات مهمی است که شاید در ظاهر ساده اما بسیار مهم و حیاتی است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: این اقدام در شرایط های اضطراری و مسری بودن بیماری کرونا اقدام بسیار ارزنده است و همه ما مأموریت داریم که آسایش و آرامش را برای مردم تأمین کنیم.

بهروز کلیدری نیز در این مراسم ابراز نگرانی گرد و گفت: ما نگران  ساده انگاری هستیم که در اجتماعات در حال شکل گیری است و استان را در معرض موج جدید بیماری کووید قرار می دهد.

وی افزود: نگاهی که در بخش بهداشت و درمان وجود دارد این است که مجموعه امکانات را در بخش دولتی، خصوصی و خیریه توسعه دهیم، و این در حالی است که  نگاه برخوردار به استان اصفهان چالش های زیادی برای ما ایجاد کرده است.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه زیرساخت های بهداشت و درمان در استان درحال گسترش است و با موافقت اصولی صادر شده تعداد تخت های بیمارستانی استان از ۷ هزار تخت بستری به ۱۳ هزار تخت رسیده است که  امیدواریم تعهدات مجموعه های مختلف نیز در زمان مشخص خودش به سرانجام برسد مثل مجموعه ای که قرار است در شهرک سلامت شکل گیرد و به مجموعه درمان استان کمک کند.

وی ادامه داد: هر چقدر حوزه سلامت را بتوانیم توسعه دهیم، می توانیم سهم سرانه سلامت را از تولید ناخالص ملی افزایش دهیم و اکنون سهم سرانه درمان اوایل سال ۹۰ حدود ۷ درصد بود و اکنون به ۸ و نیم درصد رسیده  است که انتظار داریم با انجام خدمات بهتر در حوزه درمان این سهم افزایش پیدا کند.



نظرات کاربران
ارسال نظر