اخبار

سخنرانی در ارتباط با تجارب گردشگری پزشکی در زمینه تخصص های خاص در ایران

24\08\1397
سخنرانی در ارتباط با تجارب گردشگری پزشکی در زمینه تخصص های خاص در ایران

دکتر نصر در آغاز به پتانسیل کشور ایران برای جذب بیماران در حوزه های خاص از جمله باروری و ناباروری، روش های نوین باروری، طب ترمیمی، بیماریهای ژنتیک و روش های پیشرفته درمان سرطان که نیاز به اطلاع رسانی و بازاریابی مناسب دارند ، اشاره نمودند.

ایشان اظهار داشتند در دنیای امروز پزشکی ، درمان به صورت چند وجهی عمل نموده و هر نوع درمانی فقط به یک تخصص خاص و پزشک خاص آن بیماری محدود نمی گردد. با توجه به امکانات و خدمات پیشرفته پژوهشکده رویان در اصفهان این مرکز می تواند پاسخ گویی نیازهای درمانی بیماران چه در سطح داخل و خارج با توجه به آمارهای اخیر که نشان می دهد ۱۵ درصد زوج های هر جامعه ای با مشکل نازایی درگیر هستند( بدین معنی که۵۰ میلیون زوج در دنیا نیاز به درمان باروری دارد) ؛ باشد.

متاسفانه به دلیل عدم رجیستر کشور ایران در سایت های بین المللی، رتبه ایران علیرغم کیفیت و اعتبار خدمات درمانی در حوزه باروری و ناباروری قابل ارزیابی نیست و نمی توانیم در این زمینه آمارهایی از ایران داشته باشیم. اما از لحاظ قیمت روش های درمان نازایی در ایران در حدود ۵۰۰ دلار در مقایسه با کشورهای رقیب مانند کشور هند که ۲۲۰۰ دلار و یا کشورهای پیشرفته

 

مانند آمریکا که ۲۰ هزار دلار می باشد ، بسیار پایین تر است و حتی قابل مقایسه نیست. البته امروزه باید گفت اکثر بیماران مراجعه کننده به موسسه رویان از کشور عراق، افغانستان و یا ایرانی های مقیم کشورهای خارج هستند که با خدمات درمانی در ایران آشنایی کامل دارند.    

دکتر نصر در ادامه زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری سلامت را به شرح زیر دانستند:

  1. ‌فضای مناسب مانند شهرک سلامت اصفهان و اینکه تمام خدمات رفاهی تفریحی بیماران به صورت پکیج ارایه شوند.
  2.  تبلیغات در سطح بین المللی
  3.  همکاری وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت در تسهیل امور بین المللی و روادید
  4. زیر ساخت های مناسب جهت هماهنگی با سایر بخش های گردشگری اعم از فرودگاهها، هتل ها، مترجم و...

ایشان در ادامه به برخی خدمات درمانی در حوزه باروری ناباروری و به روز بودن آن در سطح بین المللی مانند تشخیص بیماری جنین با قیمت بسیار مناسب در ایران که درحدود ۱۲۰۰ دلار و در مقایسه با قیمت ۳۰ یا ۴۰ هزار دلاری در آمریکا و یا تعیین جنسیت جنین که امروزه بازار خاص را در بین زوجین پیدا کرده است ، اشاره نمودند.  

به عنوان مثال اردن یکی از کشورهای همسایه در ایران است که در سالهای قبل ماهیانه حدود ۱۰ تا ۱۵ بیمار از حاشیه خلیج فارس برای تعیین جنسیت فرزند خود به این کشور مراجعه می کردند ، این در حالی است که  که کشور ایران می تواند بازار رقابتی ویژه ای در این حوزه باشد و به فعالیت بپردازد. 

دکتر نصر در پایان ضمن خاطر نشان نمودن این نکته که امکانات ارایه شده در پژوهشکده رویان در اصفهان با تبلیغات صحیح   می تواند رقیب جدی در منطقه در حوزه تعیین جنسیت جنین و سلول درمانی (ارتوپدی، الزایمر، بیماری های قلبی، سرطان، پوستی، پیگمنتیشن وبیماریهای عصبی) باشد ، ارقام و هزینه های بالا در اروپا که در حدود ۲۰ هزار دلار در حوزه سلول درمانی است را دلیل دیگری بر ایجاد بازار وسیع گردشگران این حوزه به سمت و سوی خود عنوان نمودند.

 

 (پژوهشکده رویان از طریق شرکت سل تک فارمت دربحث سلول درمانی که یک شرکت مشترک با همکاری پژوهشکده رویان و شرکت برکت است به فعالیت پرداخته و پیش بینی می شود از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ در حدود ۲۰ هزار بیمار در سال می تواند برای بخش سلول درمانی پذیرش کنند.)



نظرات کاربران
ارسال نظر