اخبار

به‌روزترین دستگاه‌های دندان‌پزشکی دنیا در شهرک سلامت

25\04\1398
به‌روزترین دستگاه‌های دندان‌پزشکی دنیا در شهرک سلامت

مدیر مجموعه دندان پزشکی سیواک واقع در شهرک سلامت با اشاره به اینکه فرسودگی دستگاه‌ها، چالش مهم حوزه پزشکی است، گفت: باید برنامه و استانداردی وجود داشته باشد که به مرور این دستگاه‌ها تعویض شوند.

به گزارش روابط عمومی شهرک سلامت،‌ رضا محبی افزود:‌ در حوزه دندان‌پزشکی، تکنولوژی به کمک متخصصان آمده و طبق آنچه در حوزه علم پزشکی رایج است هر شش ماه یافته‌ها و داشته‌های علمی به روز رسانی می شود و در کلینیک سیواک هر روز شاهد اطلاعات جدید هستیم.

او با بیان اینکه بسیاری از مراکز این اهتمام را نداشتند که اطلاعات و دستگاه‌های به روز داشته باشند، ادامه داد: در شهرک سلامت و در حوزه دندان این استراتژی وجود داشت که از بهترین ها استفاده شود و اتفاق خوب این بود که همه این تجهیزات و اطلاعات علمی به صورت  هم‌زمان و با کیفیت پیش برود تا مشکلات احتمالی منتفی شود.

به گفته او، در حوزه دندان پزشکی باید از متخصصان کاربلد و ماهر استفاده شود و در کنار آن مواد دندانی خاص و همین‌طور تجهیزات خاص داشته باشیم که این اتفاق در شهرک سلامت و کلینیک دندان‌پزشکی سیواک افتاده است.محبی از افزایش قیمت مواد دندان‌پزشکی گفت و خاطرنشان کرد:‌ با وجود گرانی همه موادی که در دندان‌پزشکی به کار می رود از بهترین موادی که با بدن سازگار هستند و خواص بهتری دارند، استفاده می شود. او می‌گوید: در این کلینیک واحد تجهیزات تشکیل شده و  داشته های همه کمپانی های بزرگ دنیا که در این زمینه فعالیت می کنند، مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر با شرکت های بزرگ دنیا مثل کستلینی ایتالیا،پلن مکا فرانسه، زیمنس آلمان ودنس پلای آمریکا وارد بحث و گفت و گوی جدی شده ایم و طبق جداول استاندارد که تهیه شده  و در آن ریز تمام تجهیزات و مزیت ها کنار هم قرار  گرفته است، پس از بررسی ها از بین همه گزینه ها زیمنس آلمان که خاص ترین تجهیزات دندان پزشکی دنیا را دارد و در نهایت سیرونو واحد دندان‌پزشکی آن است برای تجهیز دندان‌پزشکی شهرک سلامت انتخاب شد. محبی تصریح کرد: با اولین توافقی که صورت گرفت تا 10 سال آینده این شرکت موظف است آخرین خدمات فنی و پشتیبانی روز دندان‌پزشکی را که در دنیا اتفاق می افتد به ما آموزش دهد و طبق قرارداد انجام شده تا 10 سال ما با تمام دنیا هماهنگ هستیم.مدیر مجموعه دندان‌پزشکی سیواک در رابطه با دستگاه‌های خریداری شده ای که در این مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرد، توضیح داد: دستگاه‌ها در چند سطح تقسیم بندی می‌شوند: سطح اول، بحث یونیت‌های دندان‌پزشکی است.یونیت‌های وارد شده  که ویژگی خاص و منحصر به فرد دارند، به صورت خودکار خودشان را استریل می کنند ومنطبق با آخرین تکنولوژی روز دنیاست؛ از طرفی سیستم‌های هایتک که روی این یونیت‌هاست بحث عصب‌کشی را به صورت دیجیتال ساپورت می کند و کاملا ارگونومی است تا خستگی برای مراجعه کننده نداشته باشد.او ادامه داد: در بحث لیزر کلینیک سیواک بسیار به روز است و آخرین سیستم لیزری که زیمنس در بحث دندان‌پزشکی اختراع کرده و شهرک سلامت اصفهان توانست آن‌را برای اولین بار مستقر کند و به دنبال آن بسیاری از مشکلات که قبلا در حوزه دندان به سختی حل می شد  یا با کیفیت بالا حل نمی شد، امروز در مرکز سیواک به بهترین شکل حل می‌شود.

محبی افزود: استفاده از لیزر در بحث های زیبایی دندان باعث می شود حساسیت های احتمالی از بین برود و خط لبخند و خط لثه با کمک لیزر به بهترین وجه ممکن ترمیم می شود. او از دستگاه دیگر مورد استفاده در این کلینیک گفت و یاد آور شد: دستگاه کدکم   است که قالب گیری از این طریق با سرعت هفت دقیقه انجام  می شود. قالب‌هایی که از جنس سرامیک انتخاب شده اند  و از نظر خواص مکانیکی بسیار محکم و از نظر زیبایی بسیار زیبا هستند، به سرعت ساخته و در همان روز تحویل بیمار می شوند.

او خاطر نشان کرد: با دوربین ویژه ای که در لایت دوربین قرار دارد بیمار قادر است هم‌زمان از طریق تلویزیون کل مراحل درمان را ببیند و در صورت لزوم  می‌تواند مراحل درمان را روی فلش یا سی دی ذخیره کند.یکی دیگر از اقدامات، ماندگاری همیشگی عکس های دندانی در بانک اطلاعات است. چون فعالیت تحت وب انجام می شود، سیستم ها در هر زمان و مکان در دسترس هستند و  بیمار می تواند به اطلاعات خود دسترسی داشته باشد. محبی در پایان افزود: آخرین سیستم تکنولوژی‌های ضد عفونی و استریل در این مرکز فراهم شده است تا تمام ابزار با استانداردهای اروپا و آمریکا استریل شوند و مراجعه کننده با اطمینان درمان خود را ادامه بدهد.



نظرات کاربران
ارسال نظر